„10 mniej. Zwolnij!”

Rozliczenia
Przejdź do treści

„10 mniej. Zwolnij!”

Fundacja Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych
Rusza druga edycja kampanii społecznej na rzecz ograniczania zjawiska nadmiernej prędkości  oraz zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. Emisja kampanii w stacjach telewizyjnych i radiowych trwać będzie od czerwca aż do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych, który przypada na 17 listopada br.



W tegorocznej edycji spoty będą przedstawiały zagrożenia wynikające z rozwijania nadmiernej prędkości przez kierowców samochodów osobowych poruszających się w terenie zabudowanym. Wskazując na różnice pomiędzy skutkami jazdy z prędkością 60 km/h i 50km/h w momencie gdy na drodze dochodzi do niebezpiecznego zdarzenia i konieczności hamowania,  okazuje się, że różnica prędkości wynosząca 10 km/h ma kolosalne znaczenie dla konsekwencji wypadku drogowego.



Nowy spot prezentowany podczas II edycji kampanii Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „10 mniej. Zwolnij”. Źródło:Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego  
Czas reakcji kierowcy, od momentu zauważenia przeszkody do naciśnięcia hamulca wynosi ok 1,5 sekundy. W tym czasie samochód przebywa drogę długości 25 m i dopiero wtedy zaczyna hamować. Uderzenie w przeszkodę następuję z prędkością 46 km/h. Pasażerowie samochodu doznają poważnych obrażeń.
W przypadku prędkości 50 km/h, reakcja kierowcy następuje również po ponad sekundzie (1,5 sek.). Jednak w tym czasie samochód przebywa drogę o długości 20 m. W tym przypadku samochód zdąży wyhamować tuż przez przeszkodą.
„Dwa największe problemy bezpieczeństwa na drogach w Polsce to ogromna liczba ofiar wśród niechronionych uczestników ruchu, szczególnie pieszych oraz rozmiary zjawiska rozwijania nadmiernej prędkości przez większość kierowców na polskich drogach. Oba problemy zostały uznane za priorytety w Programie Realizacyjnym na lata 2014-2015 powstałym do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Rozpoczynająca się w czerwcu druga odsłona kampanii „10 mniej. Zwolnij!” jest jednym ze sposobów na zmianę niebezpiecznych zachowań wielu kierowców. Jeśli uda się zmniejszyć średnią prędkość pojazdów przekraczających prędkość, to będziemy na najlepszej drodze do ograniczenia liczby ofiar” – Maciej Mosiej, Sekretarz Krajowej Rady BRD
Źródło: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
[KRBRD]



0
recenzje

Wróć do spisu treści